Missin Moves









Imię Missin Moves
Płeć ogier
Rasa American Quarter Horse
Data urodzenia 19 II 2007
Ojciec Missin Shoot
Matka Move Move Move
Użytkowanie Ujeżdżenie








Widząc go na aukcji internetowej parę ładnych lat temu, postanowiłam się mu przyjrzeć na żywo. Był świetnie zapowiadającym się dwulatkiem o zalążku budowy reiningowca z prawdziwego zdarzenia. Miał dobre obustronne pochodzenie, swoje kosztował- jednak nie zastanawiałam się ani chwili. Wyglądał naprawdę przyszłościowo. Po przyjeździe do domu rozpoczęłam z nim stopniowy, kilkumiesięczny trening przygotowawczy do reiningu.

Samo przyjęcie siodła i jeźdźca nie było trudne, łatwo nauczył się poruszania we wszystkich trzech chodach i wykonywania pewnych manewrów. Jednak coś nie dawało mi spokoju. Nie umiałam go skłonić do płaskiej zmiany nóg czy szybkiego zatrzymania z galopu do stój- musiał przejść do kłusa, później do stój. Po którejś z prób nakłonienia go do szybkiej, płaskiej zmiany, miałam już dość. Od dwóch miesięcy staliśmy w miejscu, byłam zmęczona. Próbowałam dawać mu tydzień przerwy, wracać do pracy z ziemi, jazdy bez wędzidła- koń nie umiał zrozumieć. Albo ja nie potrafiłam mu tego pokazać.

Zdenerwowana zapakowałam go i wysłałam do znajomej dresażystki na trening, oczywiście w ramach żartu, że skoro tak lubi wywijać nogami, to droga wolna. Jakie było moje zdziwienie, gdy oddzwoniła po tygodniu z relacją z jego postępów. Wyraziła się, że nie jest to największy potencjał ujeżdżeniowy z jakim miała do czynienia, jednak koń ma do tego ogromne serducho. Tylko dzięki temu zapałowi udaje mu się dużo pojąć i osiągnąć, łatwo się uczył i miał do tego chęci.

Gdy wrócił, dałam mu pół roku odpoczynku na podrośnięcie, po czym znów wysłałam go na trening, tym razem kompletny i dłuższy. Często wpadałam, by obserwować jego poczynania- nie wierzyłam własnym oczom widząc pasażującego quartera z linii reiningowej. Gdy mógł tańczyć, tak wesoło błyszczały mu oczy.

Jest koniem, przez którego pierwszy raz wsiadłam w siodło klasyczne. Co prawda w dalszym ciągu skłaniam się ku westernowi, zdarza mi się go dosiąść i chwilę pojeździć, jednak do treningu zostawiam go profesjonalistom. Nie chcę go zepsuć przez swoje westowe nawyki.

Jest bardzo ufny i spokojny- poza areną Lily może go prowadzić jedynie na obręczy na szyi lub też bez niczego- wystarczy go zawołać, a pójdzie za człowiekiem jak pies.






Stanówka: 9 000h
Nasienie mrożone: 7 000h

♂ Missin Smooth (2011 QH) out of Yen Gotta Run, foto
Move On Yen (2010 PH) out of Yennerfer, foto, boks








Trening ujeżdżeniowy, Oak Island
Trening ujeżdżeniowy, Oak Island
Trening ogólnorozwojowy, AG Stud





  1. 1 miejsce w ujeżdżeniu w konkursie B (L-N), SK Grandprix 
  2. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy CS, Grand Prix Stud
  3. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy CS, Hipodrom Rose 
  4. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Hipodrom Rose 
  5. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Victory Stud
  6. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy N, Hipodrom Rose 
  7. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy N, Hipodrom Paris
  8. 1 miejsce w ujeżdżeniu klacy C, Grand Prix Stud
  9. 1 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Hipodrom Anne
  10. 2 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Alfabia Arabians
  11. 2 miejsce w ujeżdżeniu klasy N, Victory Stud
  12. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy CC, Hipodrom Hipika 
  13. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Hipodrom Czerwonego Kapturka 
  14. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Dresagio Stud 
  15. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Hipodrom Czerwony Kapturek
  16. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy N, Rubinova
  17. 3 miejsce w ujeżdżeniu klasy C, Victory Stud
  18. 4 miejsce w ujeżdżeniu klasy P, WHK Anarkia
  19. Wyróżnienie w ujeżdżeniu klasy N, Victory Stud
  20. Wyróżnienie podczas Dni Ogierów, ujeżdżenie, Hipodrom Paris




47 000 h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz